viernes, 31 de mayo de 2013

PEKY VISITA O MERCADO

Esta semana PEKY visitou o
MERCADO de BOUZAS
Parece que coñece o noso interese por elaborar un receitario porque é o momento perfecto para ir visitar unha pescadería e outros postos que podemos atopar no seu interior.
Saímos de compras por BOUZAS?


SAÍDA Ó TEATRO

Hoxe foi un día moi especial
As saídas da escola son moi importantes para o desenvolvemento dos nen@s e con elas descubrimos moitas sensacións diferentes!!
Visitamos o teatro para ver a obra "KRI, KRA,KRO" un espectáculo creado polo Teatro Paraíso. Recrea un universo delicado onde a vida exprésase a través das imaxes e do xogo dos actores.
Unha experiencia magnífica!!
Mira un anaco da obra
 
 
Kri Kra Kro - TEATRO PARAISO from TEATRO PARAISO on Vimeo.
As saídas despertan a nosa curiosidade, a nosa capacidade de aprendizaxe e a nosa socialización. Todo o proceso, dende a saída da escola, a viaxe en autobús, a camiñata polas rúas ou compartir un espacio novo cos compañeir@s ... todo, é valioso e gratificante para os nen@s.
Mira como descubrimos mundo cos amig@s da escola!!

martes, 28 de mayo de 2013

EXPERTOS NO PASEO DOS PEIXES

Hoxe chegou o día de amosar
a todo o alumnado da nosa escola
a nosa aprendizaxe sobre o PASEO DOS PEIXES.
 Este traballo de investigación rematou a semana pasada
e con poucos días para preparar esta conferencia
o resultado foi todo un 
ÉXITO!!
Os nen@s comezaron o día nerviosos,
coas emocións pendentes e a ilusión de que todo saíra ben!!
 Entre todos falamos de cada unha das esculturas do paseo, explicamos as diferencias entre peixes, moluscos e crustáceos e aprendimos que comen e onde viven estes animais.
 A pesar de todos os nervios
os aplausos ao final fixeron que todo o esforzo merecera a pena!!
Noraboa a todos!!
Mira a presentación que utilizamos

Mira o vídeo de todos os animais do 
PASEO DOS PEIXES

viernes, 24 de mayo de 2013

PEKY VISITA A IGREXIA DE BOUZAS

Esta semana PEKY
nos invita a investigar la IGLESIA de BOUZAS.
Podeis utilizar vuestras lupas o visitar este enlace
haciendo clic aq 

REMATAMOS A INVESTIGACIÓN SOBRE O MAR DE BOUZAS

Esta semana rematamos a nosa investigación
traballando as dúas últimas esculturas do
PASEO DOS PEIXES
Peky coa escultura da SARDIÑA 


Peky coa escultura da ESCARAPOTA
O martes 28 de maio faremos a exposición-conferencia diante de todos os nen@s da escola.
En clase estamos a traballar o que falaremos neste día de EXPERTOS con un power point.
Sería moi interesante que leades cos nen@s esta presentación que utilizaremos na conferencia para familiarizarse e aprender a información.

jueves, 16 de mayo de 2013

LETRAS GALEGAS 2013

Este ano, no día das LETRAS GALEGAS
homenaxeamos a
ROBERTO VIDAL BOLAÑO
Preme na seguinte actividade interactiva e poderás 
aprender información sobre este artista.
As doce primeiras actividades son axeitadas para 
Educación Infantil  
    Hoxe, xoves 16 de maio festexamos este día tan importante para os galegos "AS LETRAS GALEGAS"
e celebramos os maios grazas a vosa axuda.
Mira a presentación de imaxes!!

miércoles, 15 de mayo de 2013

MAREMÁTICAS

Tamén podemos estudar MATEMÁTICAS mestres investigamos o mundo marino!! É moito maís divertido aprender a sumar, restar... entre delfíns e mexillóns.
Preme na imaxe e aprende matemáticas!! 

Na nosa investigación sobre 
ANIMAIS DO MAR
esta semana traballamos o CONGRO e o PERCEBE
Peky coa escultura do CONGRO

Peky coa escultura do PERCEBE

Remataremos a investigación a semana que ven
para comezar a preparar a conferencia de EXPERTOS 
do vindeiro martes 28 de maio
onde explicaremos o que aprendimos a todo o alumnado da escola.
Pronto teredes maís noticias!!

 

viernes, 10 de mayo de 2013

PEKY ESTÁ EN LA PLAYA

Este viernes PEKY nos ha sorprendido
con una historia fascinante!!
Está en la playa de BOUZAS y nos invita 
a investigar si es un lugar limpio y cuidado 
y también
a participar en un movimiento iniciado por unos surfistas!!
Cuidar nuestro planeta no cuesta nada!!
  

INVESTIGAMOS O SARGO E O MEXILLÓN

Esta semana seguimos coa nosa investigación
sobre os ANIMAIS DO MAR.
Para facernos EXPERTOS das 10 esculturas do paseo dos peixes
buscamos información na rede, vemos vídeos, lemos libros, enciclopedias e disfrutamos no recuncho do SABIO.
Cada día, algún nen@ trae algunha aportación e todos escoitamos atentos a súa explicación.
Esta semana traballamos o SARGO e o MEXILLÓN
     Descubrimos que o MEXILLÓN é un molusco, como o polbo, pero ten concha como ameixa, a ostra, o berberecho ou a vieira. Este animal como fitoplacton é vive pegado as rochas en comunidades. Tamén podémolo atopar nas bateas no medio do mar.

Mira como se recollen os mexillóns das bateas


O SARGO é un gran peixe que vive no fondo do mar e aliméntase doutros peixes
Visita outras entradas sobre BOUZAS e disfruta cos xogos interactivos

A IMPORTANCIA DA ESCOLA PÚBLICA

O 9 de maio do 2012 miles de persoas sairon a rúa para manifestar o seu descontento coa nova lei de educación que o goberno quere aprobar, a LOMCE
Porque non nos gusta a LOMCE?
Moitos mestres do Ceip. Virxe do Rocío apoiamos esta manifestación.
Xunto con miles de cidadáns vigueses percorrimos as rúas de Vigo dende a Praza dos Cabalos ata a Porta do Sol.
Mestres, mestras, alumnos e alumnas, nais, pais e moitas persoas conscientes da importancia dunha educación de calidade amosaron o seu sentir.
Unha manifestación pacífica que pretende
mobilizar conciencias e provocar cambios e melloras
no ensino público.

Mira o noso vídeo da manifestación pola defensa do ensino público en VIGO


Para entender as protestas e poder construir a túa opinión segue ollando...

Podes ampliar a información no seguinte enlace

ORIXE E HISTORIA DA EDUCACIÓN PÚBLICA


Sabemos que históricamente a Educación foi o privilexio duns poucos. A Escola como institución é un instrumento social relativamente recente. Na antiga Grecia, en Roma, na Idade Media, no rexurdir humanista do Renacimiento, etc. a educación era o privilexio dunhas poucas familias que dispoñían do poder político e económico suficiente para encargar a algunha persoa competente a formación e preparación dos seus fillos, en tanto que o resto da poboación era analfabeta.
A bandeira do Dereito á Educación izouse con valentía polo Movemento Obreiro e foi, durante o século XIX e boa parte do XX, unha nítida aceno da súa identidade.
Defender o Dereito á Educación ou a Educación como un Dereito para todos supón apostar por un modelo de persoa e asumir os principios contidos nas Declaracións dos Dereitos do Home e do Cidadán.
Quen defenden o Dereito de todos á Educación, fano en primeiro lugar porque consideran que a dignidade do ser humano é inalienable e que toda persoa debe dispoñer de posibilidades para desenvolver as súas capacidades, entender o mundo en que vive e adquirir a preparación necesaria para prestar uns servizos útiles á sociedade.

COMO CONSEGUIR UNHA ESCOLA PÚBLICA DE CALIDADE?

TODOS XUNTOS
Escolarización obligatoria e gratuita, si, pero non de calquera modo!!
Defender o dereito á educación é defender unha educación de calidade.
QUE NECESITAMOS:
Participación de toda a comunidade educativa
Defender o dereito de unha educación para todos e a igualdade de oportunidades
Impulsar o espíritu crítico, a autonomía, o protagonismo do alumnado
Non aceptar a DISCRIMINACIÓN en función de condicións económicas, sociais, crenzas ou prexuicios
Denunciar os intentos de favorecer a educación elitista
Sensibilizar a nais, pais, alumnos/as para defender xuntos a Escola Pública

A Escola Pública ten que ser non só integradora, senón solidaria. Cada día son máis numerosos os inmigrantes no noso país, aínda que as cifras son significativamente máis pequenas que noutros países europeos da nosa contorna. Os fillos deses inmigrantes ou os nenos pertencentes a outras etnias non van ter un fácil acceso aos Centros privados, entre outras razóns pola súa escaseza de recursos. Da mesma forma, os nenos e nenas con discapacidades físicas, psíquicas ou sensoriais, tampouco van atopar fácil acomodo nos centros privados. Pero a Escola Pública ha de facer efectivo o Dereito de todos á Educación e favorecer o que estes nenos e nenas poidan convivir a diario nas aulas e dar un exemplo, non só de tolerancia, senón de respecto á pluralidade.

QUE É A ESCOLA PÚBLICA?
En 1981, en plena transición democrática, Luís Gómez Llorente e Victorino Mayoral, publicaron un excelente libro titulado «A escola pública comunitaria», no que ofreceron unha definición de Escola Pública da que imos partir.
Os trazos que mellor perfilan a idea da Escola Pública Comunitaria son os seguintes: Escola gratuita, financiada polo Estado, non discriminatoria, gestionada pola Comunidade escolar, aberta á comunidade da súa contorna, orientada a conseguir o desenvolvemento integral da personalidade humana por medio dunha práctica pedagógica que desenvolva todas as capacidades intelectuais e morais dos escolares.

A. Obligatoria e gratuita
Os impostos serven para construír estradas, equipar e mellorar hospitais, levantar Casas da Cultura, soster o funcionamento das Administracións e, por suposto, para facer efectivo o dereito constitucional de todos os españois á Educación.
B. Financiada polo Estado
A Educación nunha sociedade democrática é un dereito que os Poderes públicos ou Administracións Públicas han de facer efectivo mediante un financiamento axeitado. Agora ben, financiar non significa impoñer nin controlar.
C. Non discriminatoria
Discriminar é un verbo odioso. Significa marxinar e impedir a igualdade. A Escola Pública á que aspiramos, precisamente porque ha de defender a igualdade de oportunidades, non só non é discriminatoria, senón que é un modelo antidiscriminatorio.
D. Gestionada pola comunidade educativa
Dicir que a Escola Pública debe estar gestionada pola Comunidade educativa é afirmar o seu carácter democrático. A Escola é unha institución socializadora cuxa misión fundamental é preparar a nenos, pícaras e adolescentes para que aprendan a desenvolverse adecuadamente na comunidade en que viven e convértanse en cidadáns e cidadás responsables. 
E. Aberta á súa contorna
Si a Escola ten esencialmente unha función socializadora, a proximidade do Centro educativo ao fogar familiar favorece a integración nese medio. Os nenos e nenas van á Escola a pé, afanse desde moi pequenos a coñecer as tendas do pobo ou barrio, as súas prazas e a dinámica vital e social. Con todo, a apertura dos Centros á contorna, ten que, necesariamente, ir máis aló. Han de organizarse saídas e visitas para coñecer o medio físico: o río, si haino, parques... e tamén aqueles lugares de interese histórico e artístico: museos, salas de exposicións, monumentos, catedrais, etc.
F. Orientada a conseguir o desenvolvemento integral da personalidade
A Escola é, por unha banda, un instrumento para transmitir coñecementos e valores e, por outro, unha institución que debe estar ao servizo do desenvolvemento integral da persoa: O razonamiento, a creatividade, o desenvolvemento físico, a afectividad, a imaxinación,. O espírito crítico e a autonomía persoal. A tolerancia, a solidariedade. En resumo, unha escola para a vida.

POR QUE A ESCOLA PÚBLICA?


Porque ten un profesorado de calidade capacitado para atender todas as dificultades e diferenzas.

Polos seus servizos de calidade (comedor, laboratorios, talleres, programas madrugadores, transporte...)

Porque participa en democracia toda a COMUNIDADE EDUCATIVA (AMPAS, Consello Escolar...)

Porque ofrece un ensino verdaderamente gratuita que iguala as diferenzas sociais.

Porque favorece a convivencia.

Porque a Escola Pública forma unha cidadanía competente e non competitiva.

Porque aprendo en liberdade de todas as ideoloxías e crenzas.

PORQUE NOS ACOLLE A TODOS E TODAS

MIRA OUTRAS OPINIÓNS
Preme este enlace e le unha noticia de prensa das desventaxas de non estudar
Infórmate a través de plataformas como "YO ESTUDIÉ EN LA PÚBLICA" que reivindica o papel decisivo da educación pública. 
Únete a MAREA VERDE
A Marea Verde é conxunto de protestas contra os recortes na educación que comezaron a producirse en España no ano 2011-2012

Invierte en FELICIDADE: ven a EDUCACIÓN PÚBLICA